×
banner
NewsLatter

חייגו : 072-3945422

    img
    Arbic Russian English
    cover cover

    שומעים אותך היטב

    לפרטים לחץ כאן


    מהי הסיבה העיקרית לירידה ואובדן השמיעה בקרב האוכלוסיה


    הגורם המשפיע ביותר על ירידה ואובדן השמיעה בקרב האוכלוסיה הוא הגיל.


    אובדן שמיעה תלוי לגיל הוא אובדן שמיעה המתרחש בצורה הדרגתית ככל שאנו מתבגרים.
    דבר זה משפיע רבות על איכות החיים בקרב מבוגרים.

    אחד מכל שלושה אנשים בטווחי הגילאים 65 ל -75 סובל מאובדן שמיעה וכמחצית מאלה שמעל גיל 75 מתקשים לשמוע בכלל. בעיות השמיעה בקרב מבוגרים עלולים להקשות על ההבנה, לעקוב אחר הוראות הרופא, להגיב לאזהרות ולשמוע טלפונים, פעמוני דלת ולצפות בטלוויזיה.

    אובדן שמיעה בגיל מבוגר יכול גם להקשות על שיחה עם בני משפחה וחברים, דבר זה מוביל לתחושות בידוד ופוגע רבות בסביבה הקרובה.

    ישנם גורמים רבים של אובדן שמיעה הקשורים לגיל. לרוב הפגישה בשמיעה נובעת משינויים פיזיולגיים הנגרמים באוזן הפנימית, כלומר ככל שאנו מזדקנים השינויי הופך למהותי יותר. שינויים פיזיולגיים גם באוזן התיכונה, או משינויים מורכבים לאורך המסלולים העצביים מהאוזן ועד למוח. תנאים רפואיים ומחלות מסויימות או עקב שימוש בתרופות עלול להוות גם גורם משמעותי לירידה בשמיעה.

    לרוב קשה להבחין בין אובדן שמיעה הקשור לגיל לבין אובדן שמיעה העלול להתרחש מסיבות אחרות, כגון חשיפה ארוכה לרעש.

    לעיתים, הרעש שנגרם בסביבה יכול להיות חזק במיוחד. חשיפה ארוכת טווח לרעש זה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולאובדן שמיעה חלקי ומלא. חשיפה רצופה לרעש חזק עלול להזיק לתאי השיער הממוקמים באוזן הפנימית ולאור העבודה שתאים אלו לא מתחדשים הנזק שנגרם הינו קריטי ובלתי הפיך.

    אנשים מבוגרים הסובלים מיתר לחץ דם או מסוכרת עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לאובדן השמיעה. תרופות שהן רעילות לתאי החישה באוזניים , לדוגמה תרופות כימותרפיות יכולות גם לגרום לאובדן חלקי או מלא של השמיעה.

    לעיתים רחוקות, אובדן שמיעה קשור לגיל יכול להיגרם על ידי תזוזות של האוזן החיצונית או האוזן התיכונה. התזוזות הללו עשויות עלולות לכלול תפקוד מופחת של הממברנה (התוף) או פעילות מופחתת של שלושת העצמות הזעירות באוזן התיכונה הנושאות גלי קול מן הקרום ועד לאוזן הפנימית.
    רוב המבוגרים שחווים אובדן שמיעה יש שילוב של אובדן שמיעה הקשורות הן בגיל אובדן רעש השפיעה המושרה.

     

    האם ניתן למנוע אובדן שמיעה הקשור לגיל?

    כיום, לא נמצא פתרון למניעת אובדן שמיעה תלוי גיל.

    לצורך מזעור הנזק העלול להתרחש חשוב להיות מודעים למקורות הפוטנציאליים של רעשים מזיקים, כגון מוסיקה רועשת, תנועת רכבות חזקה, מנחתי מטוסים,מוסכים ועוד. הימנעות מרעשים חזקים, והפחתת כמות הזמן שאתם נחשפים לרעש חזק בהחלט תעזור לכם לשמור על רמת השמיעה לאורך זמן. כמו כן ניתן להגן על האוזניים בעת שהייה באזוריים הללו עם אטמי אוזניים או אוזניות חיצוניות אטומות לרעש וזה כדי להגביל את עצמת הרעש החודרת לאוזנינו.

    אנשים מבוגרים רבים מדווחים על פגיעה באיכות החיים עקב ירידה באיכות השמיעה. רוב הפגיעה נובעת מחוסר יכולת לתקשר עם בני המשפחה, אי יכולת לשמוע את הסביבה וקושי רב בצפייה בטלוויזיה.

    אנו בחברת מהלב מציעים מגוון פתרונות ייחודיים המתאימים במיוחד למבוגרים ולאנשים החווים קושי בשמיעה. אנו מעניקים שירות ייעוץ והדגמה בבית הלקוח ללא עלות וללא התחייבות.
    כמו כן ישנם הסדרים מיוחדים לרכישת אביזרי שמיעה לחברי קופות החולים בעלי ביטוח משלים.

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      הסדרים מיוחדים עם כל קופות החולים

      curve